דיווח: רכישה שנייה לאנבידיה בישראל בתחום ה-AI - הסטארט-אפ דסי

אחרי Run:ai, אותה רכשה ענקית השבבים ב-700 מיליון שקל, באתר הטכנולוגי "דה אינפורמיישן" דווח כי אנבידיה רכשה גם את דסי הישראלית, שפיתחה פלטפורמה לשיפור הדיוק ומהירות העיבוד של אלגוריתמים ליישומי בינה מלאכותית. דסי, שהוקמה ב-2019, גייסה עד היום 55 מיליון שקל

אנבידיה בדרך להשלמת רכישה משמעותית נוספת של חברת תוכנה ישראלית בתחום הבינה המלאכותית. על פי הפרסום באתר הטכנולוגיה האמריקני "דה אינפורמיישן", ענקית השבבים במשא ומתן מתקדם לרכישת הסטארטאפ הישראלי דסי (Deci). סכום הרכישה לא פורסם אך הערכה שיהיה נמוך מהסכום ששילמה אנבידיה על רכישת Run:ai, שהוערך בכ-700 מיליון דולר.

דסי הוקמה בסוף 2019 על ידי ד"ר יונתן גייפמן, פרופ' רן אל-יניב, מומחה לבינה מלאכותית מהטכניון, ויונתן אליעל. החברה פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת למפתחים ומדעני נתונים לשפר את הדיוק ואת מהירות העיבוד של אלגוריתמים המניעים יישומי בינה מלאכותית. כיום מעסיקה החברה עשרות עובדים, והיא גייסה עד היום כ-55 מיליון דולר כאשר בין משקיעיה קרן אינסייט פרטנרס , Jibe Ventures, Emerge, Square Peg ו- Fort Ross Ventures, ICON. 

החברה פיתחה פלטפורמה מבוססת AI, שמאפשרת למפתחים ומדעני נתונים לשפר את הדיוק ואת מהירות העיבוד של אלגוריתמים שמניעים יישומי AI. כיום נוצר פער הולך וגדל בין אלגוריתמים של בינה מלאכותית, שהופכים לגדולים ומורכבים יותר, ולכן צורכים כוח חישובי אסטרונומי, לבין היכולת של מעבדים להריץ את האלגוריתמים הללו באופן יעיל וכלכלי. הפתרון שלהם, טוענים בחברה, מגשר על הפער הזה באמצעות אופטימיזציה אוטומטית של האלגוריתמים שבבסיס יישומי הבינה המלאכותית, ובכך עוזר להנגשה של טכנולוגיית AI עוצמתית גם על מכשירי קצה, ואף הופך אותה לאפשרית מבחינה כלכלית.

אתמול הודיעה אנדבידיה על רכישת חברת הבינה המלאכותית הישראלית Run:ai. שתי החברות לא התייחסו למחיר הרכישה, אך לפי הערכות מדובר ב-700 מיליון דולר. החברה הישראלית בנתה מערכת הפעלה עבור מעבדי הבינה המלאכותית החדשים, המבוססת על טכנולוגיות וירטואליזציה מתקדמות. פלטפורמת Atlas של החברה מאגדת את כל משאבי המחשוב של הארגון ומקצה באופן דינמי ואוטומטי משאבים לכל המשימות הרצות במקביל, בהתאם לצורך ולתעדופים הארגוניים. 

עם הלקוחות של Run:AI נמנים חברות ענק מ-Fortune 500 וסטארטאפים שעושים שימוש בבינה מלאכותית במגוון תחומים כמו פיננסים, רכב, בריאות ומוסדות אקדמיים מובילים. כספי ההשקעה ישמשו להרחבת מרכז הפיתוח בתל-אביב ולקליטת מפתחים, מהנדסים, מומחי בינה מלאכותית, מנהלי מוצר ואנשי שיווק.

2024-04-25T06:06:01Z dg43tfdfdgfd