אגודת הידידים נחשפים לאופקים חדשים

חברי אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב בראשות הנשיא אמנון דיק והמנכ"לית עדי אולמרט, התכנסו ביום שישי האחרון לאירוע שחתם את שנת הפעילות של האגודה, בהרצאתו של פרופ' חיים סוכובסקי, ראש מעבדת פמטו-ננו מהחוג לחומר מעובה בבית הספר לפיזיקה ואסטרונומיה באוניברסיטת תל אביב.

ההרצאה עסקה באופקים החדשים במדע האור, התחום האחראי על מרבית המהפיכות של הפיזיקה ב-100 השנים האחרונות. כמו כן השתתפו באירוע נחמיה שטרסלר, מיבי מוזר, ריצ'י רוברטס, רון אבידן מנכ"ל אזורים ומאיר אוזן

שראל בדרך לשקל דיגיטלי?

מאסטרקארד בשיתוף מעבדת FinSec Innovation, ערכו כנס קריפטו ומטבעות דיגיטליים בינלאומי ראשון בישראל. הכנס עסק בירידות בערך מטבעות דיגיטליים ומיזמים בתחום הקריפטו ובקורלציה להשפעת סימני ההאטה בשווקים המסורתיים, אתגרי ניהול סיכונים בשוק הקריפטו ועל ההזדמנויות לשיתופי פעולה בין השחקנים השונים.

עומר אונגר, מנכ"ל מאסטרקארד ישראל הציג נתונים ראשונים לגבי השימוש בקריפטו בישראל והראה כי הוא נמוך משמעותית ביחס לעולם, אך עם זאת בשנתיים האחרונות ישנה עלייה משמעותית ברכישות קריפטו בישראל. בכנס הציג דניאל חחיאשוילי סגן המפקח על הבנקים, מנהל אגף טכנולוגיה וחדשנות את המעורבות של הפיקוח על הבנקים בתחום המטבעות הדיגיטליים בהיבטי הרגולציה, סקר את החדשנות בתחום המטבעות הדיגיטליים (STO, CBDC ,DeFi, NFT) את השפעתם על מוצרים פיננסיים אחרים.

בנוסף התייחס חחיאשוילי לאפשרות שישראל תשיק שקל דיגיטלי וסקר את היתרונות של מהלך כזה. לדבריו היתרונות הם תשלום יעיל, מתקדם וחלופה מאובטחת לאמצעים קיימים וחדשים של תשלום. בנוסף, מעבר לשקל דיגיטלי יתמוך במדיניות הממשלה לתמיכה בהפחתת השימוש במזומן והמאבק נגד ה"שוק השחור". יחד עם זאת טוען כי במידה ומשהו משתבש המוניטין של הבנק המרכזי עלול להיות בסיכון. עוד הגיעו לכנס, ננסי ווד מהמחלקה המשפטית של ה- FBI בתל אביב, סטפני ראמזן, דירקטורית פיתוח עסקי בבורסת הקריפטו Gemini, מרטין אטרידג', סגן נשיא לנכסים דיגיטלים ובלוקצ'יין במאסטרקארד ו יוהאן גרבר סגן נשיא לסייבר וחדשנות במאסטרקארד.

2022-06-28T12:04:37Z dg43tfdfdgfd