מנכ"ל התאחדות יצרני החלב: "מקווה שבקרוב נראה ירידות מחירים"

ליאור שמחה, מנכ"ל התאחדות יצרני החלב בישראל, שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב בתכניתה ב-103FM והתייחס לידיעה כי מחירי החלב שבפיקוח יעלו שוב מחר באחוז אחד.

הושג סיכום על צמצום עליית מחירי החלב: כמה הוא יעלה לנו?

"המחסור הנקודתי במוצרי חלב זה באמת בגלל תקלות טכניות. זה לא משהו מכוון. ככל שתהיה יותר וודאות אני מניח שהמחלבות ישקיעו בעוד קווי יצור, ולאט לאט אנחנו נראה את הדבר הזה מתאזן. אני לא חושב שזה קשור להתייקרות של מוצרי החלב בפיקוח. מדובר במחסור נקודתי. אנחנו עברנו את החג, זה התחבר לשישי ושבת, ולא היו ימי עבודה. זה לא קשור להתייקרויות, ההפך  - ככל שיהיה יותר שווה למחלבות להשקיע אנחנו נראה יותר מוצרי חלב, ונפסיק לראות את החוסרים האלה".

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "מדובר פה על המחיר במדף - יש פער בין המחיר במדף למחיר שלנו. לפי ההסכמים הקודמים שעשינו עם השר ליברמן הייתה אמורה להיות עלייה של 16 אחוז. אני מוריד בפני שר האוצר הזה את הכובע על שידע לאזן בין החקלאים לבין התעשייה לבין הצרכן. באמת כל עלייה נעשתה בחרדת קודש, וצריך להזכיר שעוד לא הדבקנו את המדד הכללי. הוא עשה הסכם, ויש עוד פער של אחוז שצריך להדביק. אנחנו מאוד מקווים שנתחיל לראות ירידות של מחירים בעיקר בשל עליית מחירי הסחורות בעולם. מחירי המטרה זה נגזרת של המחירים באירופה. אני מקווה שהמחירים ירדו, להגיד מה יהיה בשנה הקרובה? קטונתי. בגלל זה הם עשו את הפעימות האלה". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM

2023-05-31T14:01:33Z dg43tfdfdgfd