מה יקרה לתומכי ההפיכה המשטרית אחרי שהיא תעבור

מה יקרה לתומכי ההפיכה המשטרית אחרי שהיא תעבור

ההסתה נגד מערכת המשפט היא הדרך הקלה ביותר להסיח את דעת הציבור מהבעיות האמיתיות במדינה ■ גם אם יסרסו את בתי המשפט, תומכי ההפיכה יגלו שכל הבעיות נותרו - ויהיו חייבים למצוא גורם חדש להאשים אותו

March 31st, 06AM March 31st, 06AM חגי עמית

האליטות ניצחו השבוע. אילו היינו בודקים לאילו עשירונים משתייכים מתנגדי ההפיכה המשטרית, ולאילו עשירונים משתייכים תומכיה, היינו מגלים כי הראשונים עשירים הרבה יותר מהאחרונים. אילו היינו בוחנים את רמת ההשכלה האקדמית של שני הצדדים, כנראה שידם של המתנגדים שוב הייתה על העליונה.

אילו היינו בודקים באיזה מחנה יש יותר ישראלים יוצאי עדות אשכנז — ובאיזה מחנה נמצאים רבים יותר מעדות המזרח — גם אז היינו מגיעים לתוצאה צפויה. כך גם אם היינו בוחנים באיזה מהמחנות יש יותר תושבים ממרכז הארץ — והיכן יש יותר ישראלים מעיירות הפיתוח בפריפריה.

אלא שכל זה אינו רלוונטי. תומכי ההפיכה המשטרית לא הצליחו להציג את המקרים שבהם בג"ץ פגע בעשירונים התחתונים, בתושבי הפריפריה או ביוצאי עדות המזרח. גם אילו הייתה החקיקה מתקדמת — קשה לחשוב על האופן שבו היא הייתה מסייעת להם.

ההסתה נגד מערכת המשפט הישראלית נותרה בסך הכל הדרך הקלה ביותר להסחת הדעת עבור מי שאינו רוצה לטפל באי־שוויון בישראל, במבוי הסתום שמולו היא ניצבת ברמה המדינית או בשסע החברתי המאיים עליה.

אם אי פעם תצא ההפיכה המשטרית אל הפועל, ביום שאחרי ייצאו תומכיה לנסות להבין מדוע גם כאשר בתי המשפט מסורסים, החרדים נשארים עניים, הפיגועים בשטחים הכבושים נמשכים, האיומים על חיילינו אינם פוסקים — ומדוע עדיין אין הזדמנויות בפריפריה. אז יגלו כי בהיעדר בתי משפט — הם חייבים למצוא גורם חדש להאשים אותו. ואולי אז הם יפנו סוף־סוף את האצבע המאשימה לממשלה.

2023-03-31T03:43:57Z dg43tfdfdgfd