הכנסת תאשר הטבת מס ל–120 עמותות דתיות

הכנסת תאשר הטבת מס ל–120 עמותות דתיות

ועדת הכספים תדון היום ב-157 בקשות של עמותות פרטיות ליהנות מהקלה במס על תרומות ■ 76% מהעמותות - חרדיות או דתיות

June 10th, 06AM June 10th, 06AM אבי בר-אלי

במשך חצי שנה סבלה עמותת אחים לנשק מהתנכלויות ציבוריות ופרלמנטריות — אחרי שזכתה ליהנות מהטבת מס לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.

מדובר בהכרה בעמותה כמוסד ציבורי, שהתורמים לו יכולים להזדכות במס הכנסה בשיעור של 35% מגובה התרומה שנשאו. זהו תמריץ משמעותי עבור מי שתורמים סכומים גדולים.

למן הרגע שבו זכתה אחים לנשק באישור של רשות המסים ושל ועדת הכספים בכנסת להטבת המס הזאת — לא ניתן מנוח לאלה שידם הייתה בעניין. זאת, על אף החלק המרכזי שמילאה העמותה בהתמודדות עם אסון 7 באוקטובר.

חברי כנסת משורות הימין עטו אחר כל הזדמנות לאתגר את העמותה, או להציק ליו"ר ועדת הכספים משה גפני וליו"ר רשות המסים שי אהרונוביץ'. בה בעת, מסתבר כי דעת חברי הכנסת נוחה יותר כאשר מדובר בעמותות בעלות אג'נדה שפועלן רחוק מסיוע למאמץ המלחמתי.

כך, על שולחנם של חברי ועדת הכספים יונחו היום לאישור 156 בקשות של עמותות פרטיות ליהנות גם כן מסעיף 46. כ–76% מתוכן — 120 עמותות — הן חרדיות, או בעלות זיקה לשירותי דת. רובן הגדול של עמותות אלה עוסק במימון אברכים, בתמיכה בבתי כנסת או בישיבות. חלקן מגלגלות מדי שנה מיליוני שקלים.

הענקת סעיף 46 לאחים לנשק, נזכיר, אותגרה מפאת הזיקה הפוליטית לכאורה של העמותה (פעילותה נגד הממשלה). עם זאת, כל עוד ההטבה מוענקת לבייס הפוליטי החרדי — עולם כמנהגו נוהג.

2024-06-10T03:40:44Z dg43tfdfdgfd