דוד החשמל לא נדלק? כך תתמודדו

לחצתם על הכפתור והנורה לא נדלקה? המתנתם שעתיים למקלחת חמה, אך הדוד לא עובד? האם צריך להזמין חשמלאי או טכנאי דודים? אתר "המקצוענים" עם כל התשובות

בשיתוף אתר "המקצוענים"

לא כל תקלה בדוד מחייבת הזמנת טכנאי דודים. לעתים, פשוט מדובר בתקלה במפסק או בטיימר של הדוד. איך יודעים למי לקרוא? מהם הסיבות לתקלות וכמה אמור לעלות התיקון? בדקנו.

מה עושים לפני שממהרים להזמין בעל מקצוע?

לפני שממהרים להזמין את בעל המקצוע שלא לצורך, או את בעל המקצוע הלא מתאים, רק כדי לשלם דמי ביקור מיותרים, יש כמה בדיקות שתוכלו לבצע בעצמכם. 

המתג לא מפעיל את הדוד: אם בעת לחיצה על המתג, הוא לא מגיב, סביר להניח שיש בעיה במערכת החשמלית. זו יכולה להיות תקלה בכפתור של הדוד באחד הרכיבים הפנימיים של הדוד, אשר גורם לקצר חשמלי ולקפיצה של הפקק או של כפתור הפחת בלוח החשמל. 

בכל מקרה, במצב זה יש לקרוא לחשמלאי ולא לטכנאי דודי שמש. לרוב, עלות הבדיקה תהיה 150-250 שקל, ואם יידרש תיקון, הסכום יהיה 300-450 שקל. 

אם מדובר בתקלה משמעותית כמו חיווט פגום, הרי שיש צורך בהחלפה של חוטי החשמל ויצירת מעגל נפרד וחדש לגמרי. במצב זה עלות ההחלפה תעלה בין 500 ל-900 שקל. 

המנורה של מתג ההפעלה כלל לא נדלקת: אם בזמן שאתם לוחצים על מתג ההפעלה, הנורה אינה נדלקת, זה לא מחייב שהתקלה היא במערכת החשמלית. 

במצב זה, יש לבדוק אם המים בדוד מתחממים תוך זמן סביר. אם כן, ייתכן שרק נשרפה הנורה במתג ההפעלה, או שהמעגל החשמלי שלה פגום. 

שימו לב, שבעל מקצוע לא יגיע רק לצורך החלפת הנורה של המתג, ובמצב זה תצטרכו להחליף את כל המתג. עלות תיקון מסוג זה הוא 300-450 שקל. 

המנורה נדלקת אך הדוד לא נכנס לפעולה: אם הנורה דולקת, אך המים לא מתחממים, הרי שיכולות להיות לכך מספר סיבות: לרוב, מדובר בתקלה בגוף החימום או בפלאנג', שהם הרכיבים בעלי הבלאי הגבוה ביותר. 

כמו כן, זה יכול להיות כשל חשמלי שנגרם כתוצאה מנזילת מים, סתימה בדוד או בצנרת. במצב זה, סביר להניח שבעל המקצוע המתאים יהיה טכנאי דודי שמש. 

כל הסיבות לכך שהדוד לא מחמם במדריך זה.

המתג פועל אך הטיימר לא נכנס לפעולה: אם המפסק שלכם מחובר לטיימר, לעתים ייתכן מצב שבו הנורה תפעל, אך הטיימר לא ייכנס לפעולה. 

לעתים, כל שצריך לעשות הוא לכוון את הטיימר מחדש. לעתים, התקלה היא בטיימר עצמו (בלאי טבעי שמחייב את החלפתו) ולעתים מדובר בתקלה במערכת החשמלית של הדוד. 

במקרה זה, לא בטוח אם בעל המקצוע המתאים הוא טכנאי דודים או חשמלאי. לרוב, כדאי להתחיל עם טכנאי דודים, ורק אם הוא יטען שהתקלה מחייבת גם הזמנת חשמלאי מוסמך, להזמינו בנוסף. 

מה לבדוק לפני שמזמינים חשמלאי?

לפני שמזמינים חשמלאי יש לוודא שהוא מחזיק ברישיון חשמלאי מטעם משרד העבודה. בתעודה אמור להיות כתוב במפורש השם שלו, תמונה שלו, מספר הרישיון, מספר תעודת הזיהוי שלו ותוקף הרישיון. אם הוא אינו בתוקף, זה סימן שהחשמלאי אינו מקפיד על השתלמות שנתית הנדרשת לצורך רענון וחידוש הרישיון. 

כדאי לשלוח צילום של המפסק שברשותכם, על מנת שהוא ידע איזה מפסק להזמין לכם (כזה שמותקן מעל הטיח או מתחתיו). 

מומלץ מאוד לבדוק את המחיר מראש, לוודא במפורש שהוא כולל מע"מ וחשבונית ולהשוות את המחיר שניתן לכם למחירון הנהוג בתחום זה. 

שימו לב, שתמורת אותו סכום בדיוק, תוכלו להשיג בעל מקצוע שייתן לכם מחיר זהה כנגד חשבונית, שתהווה אסמכתא לביצוע התיקון, ולמתן אחריות על התיקון. 

נהוג לתת שלושה חודשי אחריות עבור החלפת מפסק לדוד, ויש לוודא שזה מצוין בכתב על גבי החשבונית. 

כמה זה אמור לעלות?

מפסק רגיל לדוד: החלפת מפסק לדוד אמורה לעלות בין 300 ל-500 שקל, כשהמחיר כולל את החלקים, את העבודה ואת המע"מ. שימו לב, שאם יש צורך גם בהחלפת חוטי חשמל, ישנה תוספת מחיר של כ-100 שקל. 

במקרים חריגים ביותר, כשכלל החוטים נשרפו, והמרחק בין הדוד למתג גדול במיוחד, המחיר יכול לזנק, ואף להגיע לכמה אלפי שקלים. 

מפסק טיימר לדוד: טיימר (המכונה גם 'שעון שבת'), כולל מעגל זיזים, ומאפשר לתזמן את הדלקת הדוד ואת הכיבוי שלו בצורה מכאנית. המחיר שלו הוא בין 350 ל-550 שקל, כולל הטיימר, כולל העבודה וכולל מע"מ. 

מפסק חכם לדוד: מפסק זה, הוא הדור העדכני ביותר, ומאפשר שליטה מרחוק באמצעות חיבור לאפליקציה. 

בעזרתו, ניתן להגדיר יומן שבועי של שעות הפעלת הדוד מראש. כך, אין צורך לזכור לכבות ולהדליק מדי יום את הדוד, ולשנות נקודתית את מועדי ההפעלה והכיבוי במידת הצורך. 

מחיר המפסק החכם הוא בין 200 ל-400, בהתאם לדגם. עלות ההתקנה תעלה סכום נוסף של 250-350 שקל, כולל מע"מ. 

צריכים טכנאי דודי שמש או חשמלאי? לחצו על הלינק

למדריכים נוספים בתחום דודי שמש לחצו כאן

2023-03-11T19:14:02Z dg43tfdfdgfd