בדרך לבילוי בעיר עוצרים בביקורופא להוציא גימלים

בדרך לבילוי בעיר עוצרים בביקורופא להוציא גימלים

חברי הכנסת שיצביעו על חוק הפטור צריכים לזכור את בעיות המוטיבציה בצה"ל ■ כך מתקפת החמאס קשורה לעליית הימין באירופה. ועוד מהלך של האחים אמיר שנחושים לייצר מהפיכה בענף רשתות השיווק ■ כל מה שצריך לדעת על היום שהיה בכלכלה

June 10th, 18PM June 10th, 18PM חגי עמית

לפני כשבועיים הזדמנתי בשעת לילה מאוחרת לסניף של רשת "ביקורופא" באשדוד. מדובר ברשת המספקת שירותי רפואה דחופה בסניפיה בכל הארץ. מי שמגיע אליה בשעות הערב יחזה בעיקר בחיילים המנסים לקבל גימלים מהרופאים התורנים במקום, כדי שלא יצטרכו לחזור לבסיס למחרת.

האווירה הייתה רגועה והצוות שרובו ישראלים יוצאי ברית המועצות לשעבר, העניק שירות לנוכחים בסבר פנים נעים. לבד ממני היו במקום עוד שתי בנות שנראו כאילו הן עצרו במקום בדרך ליציאה – והמתינו לרופא.

בעודי יושב שם וממתין לשירות, נכנסו לסניף שני בחורים לבושים בהידור, וניגשו נסערים לפקידת הקבלה. גם הם נראו יותר כמו שני צעירים בדרך לבילוי, מאשר כמו שני חולים הזקוקים לטיפול רפואי דחוף. כשניסתה הפקידה להבין מה פשר הבעיה שלהם הסביר לה אחד מהם כי "מתפוצץ לי הראש שאין דברים כאלו". חברו שעמד לצידו הסביר לה כי "באנו לפה במיוחד מתל אביב. אני אחיו החורג והתלוויתי אליו. לא הייתי מוכן לתת לו לבוא לבד". כשהפקידה ביקשה מהם שיקבעו תור דרך האפליקציה הייעודית לכך, התקומם החולה. "אני לא מסתדר עם האפליקציות האלו. אני אשב בחוץ בטסלה הלבנה ואחכה, כשיגיע התור שלי תצאי החוצה תקראי לי פנימה", הכריז בקול וצעד החוצה נמרצות.

הפקידה משכה בכתפיה והמשיכה למטופל הבא. אלא שחמש דקות אחר כך שב ונכנס בעל הטסלה לחדר. הוא החזיק במכשיר הסמארטפון שלו ונופף בו כלפיה תוך שהוא שואף להשמיע לה ברמקול את דבריו של האדם עימו הוא שוחח. "הנה. גם הוא אומר שאתם חייבים לקבל אותי. יש לכם את שבועת הרופאים שאתם חייבים בגללה. אם לא תקבלו אותי אני אתלונן עליכם. אי אפשר לדרוש אפליקציה מכל מי שרוצה לראות רופא".

איני יודע כיצד הסתיים האירוע מבחינתו, משום שבשלב זה נכנסתי אני לראות את הרופא. עם זאת הוא הזכיר לי את המלחמה על ה'גימלים' במהלך השירות הצבאי. אני זוכר סיפורים רבים בנוגע לטכניקות של חיילים להוציא גימלים. בין אם זו ההצעה לקשור תפוח אדמה חי לרגל ולחכות עד לתגובה הדלקתית, ההצעה לעשות "שריר בתחת" כשמודדים לך לחץ דם, החייל מהפלוגה שדפק עם קסדה על זרועו כדי לחבול בעצמו - או שמות של רופאים ספציפיים שניתן להוציא אצלם גימלים שהועברו מפה לאוזן בין חיילים. הביקור בביקורופא הזכיר לי כי החייל הישראלי הממוצע מעדיף להיות בבית, ולא בצבא. זה נכון גם כשהוא לא מחרף את נפשו בקרבות ברצועת עזה – אבל במיוחד אז.

לא כל חיילי הסדיר והמילואים מלאים במוטיבציה לשרת בצה"ל. רחוק מכך. רק חוקי הגיוס הם שגורמים להם לעשות זאת. כדאי שחברי הכנסת של הקואליציה יזכרו זאת הערב כשהם מצביעים על חוק הפטור מגיוס לחרדים. הייתי שמח לשלוח אותם לערב בביקורופא כדי שיבינו שככל שחוקי הפטור ימשיכו להתקדם, בסופו של דבר נגיע למצב בו המדינה כולה בגימלים.

ספק אם חברי ועדת הכספים מודעים לצורך לתמרץ את המשרתים בצה"ל כדי לשמור על המוטיבציה שלהם. היום הונחו לאישור על שולחנם של חברי הוועדה, 156 בקשות של עמותות פרטיות ליהנות מסעיף 46 – המאפשר למי שתורם להן להזדכות במס הכנסה בשיעור של 35% מגובה התרומה שהעניק. רוב העמותות הללו עוסקות במימון אברכים. אבי בר-אלי מזכיר כיצד כשאחת העמותות הגדולות ביותר המייצגת משרתי מילואים ביקשה ליהנות מהסעיף הזה – היא סבלה מרצף של התנכלויות בכנסת.

עניין של אמון

אם בגימלים עסקינן. הרי שלפחות אחרי שהם משתחררים מהצבא – הצעירים של היום יכולים לדעת כי הם כבר לא צריכים לעשות כל כך הרבה מאמצים כדי להוציא גימלים ממקום העבודה שלהם.

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (ב') תקנות הקובעות כי קופות חולים יוכלו להנפיק לעובדים אישורי מחלה, ללא צורך בתור פיזי או דיגיטלי אצל רופא. מדובר במהלך שמגביר את ההתבססות על אמון במערכת היחסים בין המעסיק לעובד. אחרי הכל, המניע המרכזי עבור רוב העובדים בהתלבטות אם לזייף מחלה או לא – הוא מערכת היחסים הבינאישית שהם מנהלים עם מקום העבודה והממונה הישיר שלהם, ולא הזמינות של רופא המשפחה שלהם.

ומה עוד?

דפנה מאור מסבירה איך המלחמה עם החמאס קשורה לעליית הימין בבחירות לפרלמנט האירופי

המשטרה החלה לחקור את משרד התחבורה והשרה מירי רגב בעקבות התחקיר של רביב דרוקר שהציג את שיטות פעולתה. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 הגיעו הבוקר למשרד התחבורה בירושלים, ערכו חיפוש במקום והחרימו מסמכים.

בפעם הבאה שתעברו ליד סניף של שופרסל - רחרחו טוב טוב, אולי תריחו את ריח המהפיכה. אחרי שנים של קיפאון האחים אמיר נראים נחושים לזעזע את קבוצת שופרסל ואולי את ענף הסופרמרקטים כולו. עכשיו הם עומדים למתג מחדש את רשת הפארם Be תחת השם "Be פארם", תוך החלפת הצבע הסגול המייצג את הרשת לצבע אדום והוספת איור של לב.

מניית נייס זינקה היום אחרי שדירקטוריון נייס אישר תוכנית חדשה של רכישה חוזרת של מניות ב-500 מיליון דולר. יש לחברה עוד הרבה לאן לעלות לאור העובדה שהיא התרסקה ב-35% מאז סוף מרץ.

2024-06-10T15:57:46Z dg43tfdfdgfd